Hürmüz Krizi Sonrası Güney Kore Gemilerinde Hareketlilik

Hürmüz Boğazı'nın açılmasının ardından bölgede kalan Güney Kore'ye ait 26 gemiden 13'ünün çıkış yaptığı duyuruldu.

Yonhap'ın haberine göre Güney Kore Dışişleri Bakanlığı yetkilileri, ülkenin Hürmüz Boğazı'ndaki gemilerine ilişkin açıklamada bulundu.

Yetkililer, ABD-İsrail'in şubattaki saldırılarının ardından kapanan Hürmüz Boğazı'nda mahsur kalan 26 geminin 13'ünün geçiş yaptığını belirtti.

İran, ABD-İsrail'in 28 Şubat'taki saldırılarıyla başlayan savaş sonrasında küresel enerji ticaretinin stratejik geçiş noktalarından Hürmüz Boğazı'nı kapatmıştı. İran ile ABD'nin 14 Haziran'da vardığı mutabakat kapsamında Tahran, Hürmüz Boğazı'nı yeniden açmıştı.

Boğazlar Haberleri

Hürmüz Boğazı’nda Gemi Trafiği Rekor Kırdı
Dev Boru Döşeme Platformu CASTRO XI Boğaz’dan Geçti
Hürmüz'de Petrol Trafiği Yeniden Hız Kazandı
Hürmüz Boğazı'nda Ticari Geçişler Hız Kazandı
Japonya Bağlantılı Gemi Hürmüz Boğazı'ndan Sorunsuz Ayrıldı